6098101609 |
Orientació tutorial als cicles formatius |
2021-2022 |
Formació interna de centre. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
15/9/2021 - 22/6/2022 (30 hores) de 15:30h a 17:00h |
|
INS Caparrella |
|
Partida Caparrella, 98 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
En format virtual. |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 15/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació d'itinerari propi on tractarem l'orientació tutorial als cicles formatius: avaluació diagnòstica, pla de treball pedagògic, IPOP
|
| |
Objectius |
1. Donar les bases i les orientacions per tal de dur a terme l’avaluació diagnòstica a primer curs de GM i GS.
2. Establir eines per l’elaboració del pla de treball pedagògic a primer curs de GM i GS.
3. Avaluar el desplegament del pla de treball pedagògic.
4. Establir estratègies pel professorat per tal de realizar les diferents fitxes que formen l’informe personal d’orientació professional IPOP.
5. Oferir un banc de recursos per a l’elaboració de l’IPOP.
|
| |
Continguts |
1. Avaluació diagnòstica de l’alumnat de 1r curs de GM/GS i FP Bàsica.
2. Propostes i exemples de plans de treball pedagògics.
3. L’informe personal d’orientació professional.
4. Recursos per l’elaboració de l’IPOP.
- Fase d’autodiagnosi: Pensant en una millora de l’orientació acadèmica de l’alumnat nouvingut de primer curs al centre en els cicles de GM i GS i l’orientació professional de l’alumnat finalista de GM i GS es veu la necessitat de dissenyar una formació interna d’ajuda a l’equip de tutors/es.
- Fase de planificació: durant el juliol i el setembre de 2021 es dissenya la formació per de donar les bases i les orientacions per tal de dur a terme l’avaluació diagnòstica i elaborar l’informe personal d’orientació professional.
- Fase de construcció i experimentació: En les primeres sessions es realitza una formació que serveix de guia a l’equip docent per a la implantació en l’acció tutorial duta a terme el present curs 2021-2022 focalitzada en l’elaboració de l’avaluació diagnòstica i el pla de treball pedagògic en els primers cursos de GM i GS.
- Fase d’avaluació: En finalitzar la formació, hi ha previstes sessions d’autoavaluació de les tasques i l’eficàcia de les propostes dutes a terme en l’acció tutorial per tal de preparar el curs 2022-2023.
|
| |
Formador/a |
Albert Panadés - Maria Cristina Martínez i Laura Guiu
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçada al professorat del Claustre de l'INS La Caparrella de Cicles Formatius.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
15/09/2021 |
1530 |
1700 |
Sessió 2 |
dimecres |
06/10/2021 |
1530 |
1700 |
Sessió 3 |
dimecres |
17/11/2021 |
1530 |
1700 |
Sessió 4 |
dimecres |
23/02/2022 |
1530 |
1700 |
Sessió 5 |
dimecres |
23/03/2022 |
1530 |
1700 |
Sessió 6 |
dimecres |
20/04/2022 |
1530 |
1700 |
Sessió 7 |
dimecres |
27/04/2022 |
1530 |
1700 |
Sessió 8 |
dimecres |
25/05/2022 |
1530 |
1700 |
Sessió 9 |
dimarts |
21/06/2022 |
1530 |
1700 |
Sessió 10 |
dimecres |
22/06/2022 |
1530 |
1700 |
|
| |